Η ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΣΤΟ ΡΑΛΛΥ
-
Σάββας Μουτεσίδης
- 4 Δεκεμβρίου, 2024
Πάθος & Ταχύτητα
Από το οικογενειακό πάθος για τους αγώνες ταχύτητας μέχρι την επαγγελματική διάκριση στα ράλλυ, ο Κωνσταντινίδης Ιωάννης από τα Γιαννιτσά είναι ένας αφοσιωμένος οδηγός που έχει αφήσει το στίγμα του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα. Με όχημα την εμπειρία, την αγάπη για το άθλημα και την αφοσίωση στη λεπτομέρεια, ο Κωνσταντινίδης μας μιλά για την καριέρα του, τις σημαντικές στιγμές και τις προκλήσεις που τον διαμόρφωσαν ως αθλητή και άνθρωπο.
Είμαι ο Ιωάννης Κωνσταντινίδης και ασχολούμαι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, συγκεκριμένα με τους αγώνες αυτοκινήτου, συμμετέχοντας στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου. Το ράλλυ είναι ένα ομαδικό άθλημα που απαιτεί συνοδηγό, καθώς και μια ομάδα για μηχανική υποστήριξη στο πλήρωμα. Συνοδηγός μου στην πολυετή καριέρα μου ήταν ο αδερφός μου, Βαγγέλης Κωνσταντινίδης. Ο ρόλος του συνοδηγού είναι εξίσου σημαντικός με αυτόν του οδηγού· δεν μπορείς να διανύσεις μια διαδρομή αν ο συνοδηγός δεν στη διαβάσει σωστά. Κάνεις αναγνώριση της διαδρομής, κρατάς σημειώσεις και, στη συνέχεια, ο συνοδηγός τις διαβάζει την κατάλληλη στιγμή για να μπορέσεις να διατηρήσεις το ρυθμό στο μέγιστο.
Μερικές από τις διακρίσεις μας:
- 2008: Κατακτήσαμε το Κύπελλο Ασφάλτου στην κατηγορία Ε11 (1600-2000 cm³) με το PEUGEOT 205.
- 2011: Κύπελλο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (ΠΠΡ) στην κατηγορία Ε11 και Κύπελλο Βορείου Ελλάδος με το CITROEN ZX.
- 2018: Κύπελλο Βορείου Ελλάδος, με συνοδηγό πάντα τον αδερφό μου, Βαγγέλη Κωνσταντινίδη.
- 2024: Κατάκτηση Πρωταθλήματος Ασφάλτου στην κατηγορία F2 Δικήνητη και στην C3 1600-2000 κυβικά. Επίσης, 4ος στην γενική κατηγορία του Πρωταθλήματος.
Σήμερα, στα 44 μου χρόνια, συνεχίζω να αγωνίζομαι με το ίδιο πάθος που είχα όταν ξεκίνησα την καριέρα μου σε ηλικία 23 ετών. Μεγάλωσα βλέποντας τον πατέρα μου να αγωνίζεται στα ράλλυ και να κερδίζει, οπότε από μικρός είχα το όνειρο να συνεχίσω όσα ξεκίνησε και να τα μεταφέρω σε ένα νέο επίπεδο. Από το 2003 έως το 2005, που ξεκίνησα τους αγώνες, συνοδηγός μου ήταν ο Φίλιππας Αγγελαρής. Στα πρώτα μου βήματα, φυσικά, δεν έλειπε ο πατέρας μου, του οποίου οι συμβουλές ήταν πολύτιμες. Από το 2005 έως το 2019, το άθλημα έγινε οικογενειακή υπόθεση με συνοδηγό τον αδερφό μου, Βαγγέλη. Μαζί κερδίσαμε πολλούς αγώνες, αποκτήσαμε εμπειρίες και πετύχαμε στόχους που μας έκαναν καλύτερους στο άθλημα και μας χάρισαν τον σεβασμό των συναθλητών μας. Αυτή η εμπειρία ήταν ξεχωριστή και μοναδική. Πέρα από την καθημερινότητα της δουλειάς μας, βρισκόμασταν συχνά στα βουνά τα Σαββατοκύριακα για να γράψουμε με λεπτομέρειες τις ειδικές διαδρομές, προετοιμαζόμενοι για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον αγώνα.
Αξέχαστος αγώνας – Ράλλυ ΔΕΘ
Ένας διήμερος αγώνας που δεν θα ξεχάσω ήταν το Ράλλυ ΔΕΘ. Υπήρχε πυκνή ομίχλη, και ξαφνικά είδα έναν συναθλητή μου να έχει εγκαταλείψει με το μισό αυτοκίνητό του πάνω στον δρόμο. Μην μπορώντας να αποφύγω την επαφή, γλίστρησα και έπεσα πάνω του, προκαλώντας ζημιές και στα δύο αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουμε τον αγώνα. Η στεναχώρια ήταν μεγάλη, αλλά το πάθος και η αγάπη όλης της ομάδας μάς ώθησε να επισκευάσουμε το αυτοκίνητο, ώστε να είμαστε ξανά στον αγώνα την επόμενη μέρα. Κυριακή πρωί, ο αγώνας ξεκίνησε με πολλή βροχή. Επιλέξαμε τα κατάλληλα ελαστικά και κερδίσαμε τη μία ειδική διαδρομή μετά την άλλη, τερματίζοντας πρώτοι στην κατηγορία μας και ξαναβρίσκοντας το χαμόγελό μας.
Μέσα από την αγάπη μας για τους αγώνες, έχουμε δημιουργήσει την ομάδα Konstantinidis Rally Team, παρέχοντας τεχνική υποστήριξη και προετοιμασία αγωνιστικών αυτοκινήτων, βοηθώντας οδηγούς σε αναβάσεις και πληρώματα στα ράλλυ να πετύχουν ένα καλό αποτέλεσμα, αξιοποιώντας τις γνώσεις και την εμπειρία μας. Τα τελευταία χρόνια, η τεχνολογία μας έχει φέρει πιο σύγχρονα αυτοκίνητα τύπου (R) με περισσότερες απαιτήσεις και δημιουργώντας νέες κατηγορίες. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με καινοτόμα συστήματα ανάρτησης και βελτιωμένη γεωμετρία, ώστε να είναι πιο ανταγωνιστικά και ασφαλή στους αγώνες. Σήμερα έχουμε στα χέρια μας ένα νέο αυτοκίνητο, το CITROEN DS3 R3 MAX, και με νέο συνοδηγό τον Δημήτρη Κυπαρίσα στοχεύουμε στην κατάκτηση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (ΠΠΡ).
Στόχοι για τα επόμενα χρόνια
Στόχος μου είναι να συνεχίσω να αγωνίζομαι σε επίπεδο πρωταθλήματος. Όσο για την υποστήριξη, θα συνεχίσουμε, η ομάδα μου κι εγώ, να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό σε όσους μας εμπιστεύονται.
«Πάντα προσπαθώ να ισορροπώ τον φόβο μου με τον έλεγχο, η ταχύτητα χωρίς έλεγχο δεν έχει νόημα.»
Ποιο είναι το μεγαλύτερο όφελος για έναν οδηγό να έχει χορηγό;
Το σημαντικότερο, ειδικά για έναν οδηγό στον χώρο του αυτοκινήτου, είναι η προβολή που του εξασφαλίζει. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και οι προσωπικές σχέσεις, όπου κάποιοι αποφασίζουν να βοηθήσουν απλώς επειδή το θέλουν για σένα. Είναι καθοριστικής σημασίας και η παραμικρή βοήθεια για να πετύχω αυτό που κάνω.
Φοβάσαι ποτέ τα ρίσκα στον αγώνα;
Όχι. Βέβαια, γενικά, είμαι άνθρωπος που φοβάται. Ωστόσο, πάντα φροντίζω να ισορροπώ τον φόβο μου με τον έλεγχο. Δεν θα με δεις να κερδίζω μια ειδική διαδρομή και να τρέχω απερίσκεπτα στην επόμενη, αφήνοντας τον έλεγχο να χαθεί. Προσπαθώ πάντα να κρατώ τα πράγματα υπό έλεγχο.
Θα ήθελες να ευχαριστήσεις κάποιους που σε στήριξαν;
Θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα μου και ιδιαίτερα τον μηχανικό μας, Νίκο Τάντση, ο οποίος είναι η ψυχή της ομάδας και απολύτως απαραίτητος, τον Γιώργο Τάντση, τον Φίλιππα Αγγελαρή, τον Δημήτρη Κυπαρίσα, τον Γιάννη Γκουλέτσο και τον Γιώργο Παρασκευαΐδη. Επίσης, ευχαριστώ τους χορηγούς μας, που στέκονται δίπλα μας σε κάθε προσπάθεια, και, φυσικά, την οικογένειά μου για τη στήριξη όλα αυτά τα χρόνια.