Ξένες γλώσσες – Σε οργανωμένο σχολείο ή ιδιαίτερα μαθήματα
-
Σοφία Ταϊγανίδου
- 5 Σεπτεμβρίου, 2024
Υπάρχει κάτι πιο σημαντικό για εμάς τους γονείς από το παιδί μας; Αν δεν είναι υγιές και ευτυχισμένο δεν είμαστε ούτε εμείς. Έτσι του προσφέρουμε όσα περισσότερα εφόδια μπορούμε. Ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο στη ζωή του είναι οι ξένες γλώσσες. Πώς θα επιλέξουμε, όμως, τον σωστό τρόπο για να μάθει την ξένη γλώσσα; Πώς θα πάρουμε μια τόσο σοβαρή απόφαση με σιγουριά; Ευτυχώς η επιλογή αυτή γίνεται πραγματικά πολύ εύκολη αν ανατρέξουμε στις αρχές της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας.
1ο Ερώτημα: Κέντρο Ξένων Γλωσσών ή ατομικό μάθημα;
Οργανωμένο Κέντρο Ξένων Γλωσσών επειδή μαθαίνουμε καλύτερα μαζί. Τα πλεονεκτήματα της ομαδικής και συνεργατικής μάθησης σε ένα μοντέρνο, οργανωμένο, σχολικό περιβάλλον, όπως παρουσιάζονται και στη συνέχεια, υπερτερούν κατά πολύ αυτών των ατομικών μαθημάτων κάπου σε ένα χώρο στο σπίτι.
2ο Ερώτημα: ΄Πώς θα ξέρω ποιο Κέντρο Ξένων Γλωσσών είναι το καλύτερο για το παιδί μου;
- Κατάλληλος και Ασφαλής Χώρος
Φωτεινοί, καθαροί, φιλόξενοι χώροι. Εκεί όπου είμαστε ήσυχοι ότι το παιδί μας θα περνά κάποιες ώρες την εβδομάδα με ασφάλεια.
- Ευέλικτο Πρόγραμμα Σπουδών
Ένα ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών που φροντίζει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών, κατάλληλο για τα αναπτυξιακά στάδια των παιδιών, και τους βοηθά να καλλιεργήσουν δεξιότητες που θα τους χρειαστούν αργότερα στην επαγγελματική τους ζωή, παράλληλα με τις αντίστοιχες πιστοποιήσεις γλωσσομάθειας.
- Ποιότητα Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Η συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η πρακτική εφαρμογή των σύγχρονων εκπαιδευτικών μεθόδων όπως η Κοινωνικοσυναισθηματική Νοημοσύνη και ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός μπορεί να γίνει πιο αποτελεσματικά σε ένα σχολικό περιβάλλον όπου οι καθηγητές συνεργάζονται μεταξύ τους δίνοντας πρώτοι το παράδειγμα στους μαθητές. Ένας καταρτισμένος καθηγητής μπορεί να εμπνεύσει τους μαθητές του.
- Διδακτικά Εργαλεία και Υλικά
Ο κατάλληλος συνδυασμός της σύγχρονης τεχνολογίας, και της αποτελεσματικής χρήσης των βιβλίων που γίνεται σε ένα ενημερωμένο Κέντρο Ξένων Γλωσσών εξασφαλίζει βαθύτερη κατανόηση και μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους μαθητές. Στόχος ενός σύγχρονου σχολείου δεν είναι απλά να τελειώσει τις ασκήσεις του βιβλίου ή να κάνει «πολλή γραμματική». Ο RichardMayer υποστηρίζει ότι η μάθηση είναι πιο αποτελεσματική όταν η νέα γνώση και οι πληροφορίες παρουσιάζονται μέσω διαφορετικών καναλιών-τρόπων. (Mayer, 2001).
- Ενισχυτική Διδασκαλία
Το σχολείο που προσφέρει εξατομικευμένα ενισχυτικά μαθήματα ή εργαστήρια που βοηθούν στην κάλυψη μαθησιακών αναγκών, όταν αυτό χρειάζεται, επιταχύνει τη μαθησιακή διαδικασία. (JeromeBruner).
- Ενθαρρυντικό Περιβάλλον
Ένα υποστηρικτικό περιβάλλον βοηθά το παιδί μας να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, δώρα πολύτιμα για την προσωπική και επαγγελματική τους ζωή. (Deci&Ryan, 1985).
- Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων
Με την συνεργατική μάθηση σε ένα σχολείο Ξένων Γλωσσών οι μαθητές αποκτούν ενσυναίσθηση και κοινωνική συνείδηση. Είναι γνωστό ότι η συμμετοχή σε ομαδικές συζητήσεις και εργασίες χτίζει δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας. (Vygotsky, 1978)
- Συνεχής Ενεργή Συμμετοχή στην τάξη
Μαθαίνουμε καλύτερα όταν συμμετέχουμε ενεργά σε συζητήσεις και ομαδικές δραστηριότητες, αξιοποιώντας στοιχεία όπως προσωπική εμπειρία, παρατήρηση, αντίληψη και δράση σύμφωνα με τη θεωρία της ενεργού μάθησης του DavidKolb.
- Ανάπτυξη και Καλλιέργεια Κριτικής Σκέψης και Δημιουργικότητας
Η ομαδική μάθηση προάγει την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα. Οι μαθητές που συμμετέχουν σε ομαδικά projects και συζητήσεις μαθαίνουν να αναλύουν προβλήματα και να προτείνουν καινοτόμες λύσεις. (Freire, 1970).
- Μεγάλο Εύρος Μαθησιακών Στρατηγικών
Σε ένα οργανωμένο σχολείο είναι πιο εύκολο να γνωρίσουν τα παιδιά ποικιλία στρατηγικών μάθησης και ενθαρρύνονται να αναπτύξουν αυτές που είναι αποτελεσματικότερες για τους ίδιους. Ένας μαθητής μπορεί να ανακαλύψει ότι μαθαίνει καλύτερα μέσω οπτικών αναπαραστάσεων ή ακουστικών τεχνικών, δυνατότητες που τον διευκολύνουν αργότερα έτσι ώστε να αναπτύσσει και άλλες δεξιότητες. (HowardGardner, 1983).
- Άμεση και Πολλαπλών Ειδών Ανατροφοδότηση
Η άμεση ανατροφοδότηση τόσο από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου αλλά και τους ίδιους τους συμμαθητές τους, με προγράμματα mentoring, βοηθά τους μαθητές να εντοπίσουν και να διορθώσουν τα λάθη τους. Ο JohnHattie, αναφέρει ότι η άμεση και στοχευμένη ανατροφοδότηση είναι ένας από τους πιο ισχυρούς παράγοντες στη μαθησιακή επιτυχία (Hattie, 2009).
- Μείωση Άγχους
Η ομαδική μάθηση μπορεί να μειώσει το άγχος των μαθητών. Η θεωρία της κοινωνικής υποστήριξης του RobertPutnam δείχνειότι οι μαθητές που αισθάνονται υποστήριξη από την ομάδα τους έχουν λιγότερο άγχος και καλύτερες επιδόσεις (Putnam, 2000).
Συμπέρασμα: Οι γονείς, λοιπόν, λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα κριτήρια και τα πλεονεκτήματα όταν επιλέγουν ένα κέντρο ξένων γλωσσών για τα παιδιά τους, καθώς και με σωστή ενημέρωση για τις πιστοποιήσεις που υπάρχουν, αναγνωρίζουν και εξασφαλίζουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη μελλοντική τους αποκατάσταση. Βοηθώντας τα παιδιά μας να επιτύχουν τους στόχους τους τόσο σε εκπαιδευτικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο, με λίγη προσοχή, θα είμαστε σίγουροι ότι έχουμε διαλέξει το σωστό σχολείο για το παιδί μας.
ΣΟΦΙΑ ΤΑΪΓΑΝΙΔΟΥ
diadrasi.taiganidou@gmail.com